dag 4 (21 juli 2014) - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Maurice Vlieger - WaarBenJij.nu dag 4 (21 juli 2014) - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Maurice Vlieger - WaarBenJij.nu

dag 4 (21 juli 2014)

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

21 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Na lekker te hebben geslapen om half acht uit bed voor ons eerste dagje New York. Na de gebruikelijke badkamer rituelen en het hotel ontbijt onderweg naar New York. Op advies van Raoul is er een mogelijkheid om gratis te parkeren in Chinatown. Via Brooklin naderen we Manhattan, De ah’s en oh’s zijn regelmatig hoorbaar om me heen. Via de in 1883 geopende Brooklin Bridge rijden we Manhattan binnen en manoeuvreren onze auto door Chinatown. En we vinden inderdaad al snel een plekje waar we gratis onze auto kunnen parkeren. “Ons Zeeuwen bin zuunig”. Dani komt als hij een hele rij Citybikes ziet staan op het idee om fietsend de stad te verkennen. Eerst door Chinatown op weg naar de Brooklin Bridge om deze al wandelend te bekijken en wat kiekjes te maken. We fietsen verder richting de 9/11 memorial. Waar de beroemde Twin Towers hebben gestaan zijn nu twee soort verdiepte vijvers gebouwd om de afwezigheid van de Twin Towers te symboliseren. Op de rand staan alle namen van de bij de aanslag omgekomen slachtoffers. Erg mooi, maar ook aangrijpend. Ernaast wordt volop gebouwd aan de nieuwe Freedom Tower. Na een Starbucks te hebben bezocht fietsen we naar de Ferry om de oversteek naar Ellis eiland te maken en een schitterend uitzicht te hebben op Manhattan en het vrijheidsbeeld. Aan de overkant aangekomen direct de ferry weer retour genomen. Daarna terug op de fiets naar de auto. Dwars door Manhattan rijden we richting de Holland Tunnel om weer richting ons hotel te gaan. Op ongeveer 1 km van ons hotel ligt de outlet shopping mall Jersey Gardens Outlet. Daar even gegeten en nog een paar uurtjes geshopt. Daarna ons hotel weer opgezocht.