dag 12 (29 juli 2014) - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Maurice Vlieger - WaarBenJij.nu dag 12 (29 juli 2014) - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Maurice Vlieger - WaarBenJij.nu

dag 12 (29 juli 2014)

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

29 Juli 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Na een bezoek aan de supermarkt en de Starbucks vertrekken we richting Las Vegas. Als we het drukke verkeer van Los Angeles uit zijn is het heerlijk rustig rijden door de dessert. De temperatuur buiten loopt steeds verder op en het maximum wat we klokken is 104 gr F (ongeveer 40 gr C). Ongeveer halverwege nog een outlet shopping mall tegen waar we een break hebben en nog een paar inkopen doen. In Vegas aangekomen kijken we onze ogen uit (ik had het al een aantal keren eerder gezien). Groot, groter, groots is het motto van alle hotels in deze stad en de neon reclame is 24 uur zichtbaar. Je moet er geweest zijn om het te beleven want echt beschrijven kun je het haast niet. We rijden via de “strip” naar ons hotel. Hier zullen we 3 nachten verblijven. De kamer is eigenlijk een soort appartement en geloof het of niet ondanks dat dit de meest luxe kamer in het meest luxe hotel is is het toch met stip het goedkoopst. Dani, Noa en ik nemen eerst lekker een duik in het zwembad en daarna rijden we naar Ceasar Palace (hotel in Romeeinse stijl) om te parkeren. Vanuit de parkeerplaats loopje zo het casino in. Eigenlijk bestaat in alle mega hotels de hele begane grond en eerste verdieping uit casino en shops. Elk hotel heeft zijn eigen stijl en uitstraling. Venetian bijvoorbeeld heeft in het hotel een soort kanalenstelsel met gondels, New York-New York heeft een vrijheidsbeeld en vanuit het hotel kun je een achtbaan instappen, Paris heeft haar Eiffeltoren en zo kan ik nog wel even doorgaan. We bezoeken een aantal hotels aan de “strip” en bekijken een lichtshow bij hotel de Mirage. Moe kruipen we ’s avonds in ons bedje.