dag 1 en 2 (18 en 19 juli 2014) - Reisverslag uit Manalapan, Verenigde Staten van Maurice Vlieger - WaarBenJij.nu dag 1 en 2 (18 en 19 juli 2014) - Reisverslag uit Manalapan, Verenigde Staten van Maurice Vlieger - WaarBenJij.nu

dag 1 en 2 (18 en 19 juli 2014)

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

19 Juli 2014 | Verenigde Staten, Manalapan

Eerst vanaf 13 juli wat zakelijke omzwervingen gemaakt in Canada en de USA via Amsterdam naar Calgary (Alberta), Charlotte (North Carolina) en Montreal (Québec). Op 18 juli van Montreal naar Boston gereden om Lisette, Dani en Noa op te halen. De enige auto met Amerikaans kenteken was een kleine Buick dus die maar genomen. Prachtige rit door Montreal naar de grens waar zich al een rij gevormd had. Een klein half uurtje later mocht ik nadat ik een aantal vragen ter interpretatie van de douane beambte juist had beantwoord de staat Vermont binnen rijden. Prachtige bossen en een mooi heuvellandschap. Onderweg werd ik regelmatig gewaarschuwd voor overstekende “goose”, “deer” en “bears”, maar ik heb geen dezer dieren kunnen spotten. Daarna New-Hampshire doorgereden richting Massachutes waarin Boston ligt. Op het vliegveld moest ik met enige pijn in mijn hart “mijn” Buick omruilen voor een Kia die achteraf toch opvallend ruim bleek te zijn. Aangezien mijn geliefden nog minimaal 2 uur op zich zouden laten wachten ben ik eerst met de shuttle naar het vliegveld gereden om mijn maag wat te vullen, omdat mijn laatst genoten maal het ontbijt was en de klok al half acht aantikte. Het werd een burger en frites bij een van de bekende ketens. Daarna gewacht tot ze geland waren. Even snel terug met de shuttle om de auto op te halen en bij terminal E geparkeerd en ja hoor na nog een klein uurtje wachten kan ik het grootste gedeelte van mijn gezinnetje in mijn armen sluiten. Jammer dat Amy en Koen er niet bij zijn! Daarna snel de koffers in de auto geladen en rijden maar richting New Jersey. Bleek toch nog een pukkeleind te zijn en ook een zwaar ongeluk leverde nog ruim een uur extra vertraging op. Midden in de nacht konden we eindelijk ons bed opzoeken in een mooie suite in Somerset.
De volgende morgen een beetje uitgeslapen en daarna even een Amerikaans ontbijt naar binnen gewerkt. Snel de auto in want de kids kunnen niet wachten om hun Amerikaanse vrienden weer te zien. Om ongeveer 11am arriveren we bij het mooie huis van de familie Hopmans. Het weerzien is hartelijk en het was superleuk een beetje bij te kletsen en vakantieherinneringen op te halen. ’s Middags lekker in en om de pool gezeten, geluncht, de kids een eindje wezen fietsen om de buurt te verkennen en heerlijk gerelaxt. ’s Avonds heerlijk gebarbecued en daarna even met Raoul, Mitch en Dani met de auto naar een kunstgrasveldje gereden om wat te voetballen. Na een afsluitend potje tienen teruggereden om lekker koffie te drinken met heerlijke zelfgemaakte chocoladetaart. Daarna lekker zitten kletsen en net voor twaalven ons waterbed opgezocht.

  • 21 Juli 2014 - 09:40

    Ella V. Doorn:

    Hey Vliegers, leuk om jullie te volgen daar in dat verre Amerika !
    Heel veel plezieren misschien ten overvloede doe voorz !
    Ik zie uit naar jullie verdere belevenissen !! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Manalapan

Maurice

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 2183

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Vliegers @ USA

Landen bezocht: